Nieuwsbrief 16 juli 2023 - 2e Havenkampioenschap - Update Goereesesluis

heliushaven-2
havenkampioenschap

2e HAVENKAMPIOENSCHAP 16 september 2023

Wij zijn blij jullie uit te kunnen nodigen voor het 2e Havenkampioenschap op 16 september 2023.

Na het succes van vorig jaar, slaan de wedstrijdcommissies van WSV Helius, WSV Hellevoetsluis en WSV Haringvliet, opnieuw de handen in elkaar om dit evenement te organiseren. Dit jaar zijn wij ook verheugd om deelnemers van Marina Cape Helius te kunnen verwelkomen.

Gevaren zal worden onder SW en in 3 klassen. De vereniging met de meeste deelnemers hoog in het klassement mag zich de Verenigingskampioen 2023 noemen (vorig jaar was dit WV Hellevoetsluis). Vervolgens zullen de winnaars uit de drie groepen (zie hieronder) in een optimistenrace uitmaken wie zich de Individueel Havenkampioen mag noemen (in 2022 was dit Jan Bart met New Frontier). Dit is erg leuk om naar te kijken en aanmoediging vanaf de steigers is zeker leuk!

De hele dag is 't Havenhoofd (restaurant van WSV Helius) geopend voor een kop koffie of een drankje. Deze zullen deze dag verrekend worden met munten, die in het restaurant verkrijgbaar zijn.
Aansluitend aan de prijsuitreiking kan er naar wens ook gegeten worden in 't Havenhoofd. Er zal een indische rijsttafel als buffet worden klaargezet. Vanaf 19:00 uur kan voor € 27,50 p.p heerlijk gegeten worden. (Inclusief twee consumpties).
Bij je inschrijving kan je aangeven of en met hoeveel personen je wilt komen eten. Hiervoor geldt wel een beperkt aantal plaatsen; wie het eerst komt (inschrijft), het eerst maalt.

De wedstrijd zal, net als vorig jaar, plaatsvinden in de volgende klassen, namelijk:

A. De onervaren wedstrijdzeilers
B. De recreatieve wedstrijdzeilers
C. De ervaren wedstrijdzeilers

De indeling wordt gemaakt door de wedstrijdcommissie. De wedstrijdbepalingen worden aan iedere deelnemer toegestuurd.

PROGRAMMA:

09.30 uur Palaver bij WSV Haringvliet
11.00 uur Start 1e wedstrijd
17.30 uur Prijsuitreiking, borrel en
19.00 uur Buffet bij WSV Helius*

KOSTEN:
Inschrijving per boot: € 12,50
*Inschrijving voor het (Indisch) buffet: € 27,50 pp inclusief 2 consumpties (onderaan het inschrijfformulier) Hier kunt u ook de niet zeilers opgeven.
Deze kosten worden via E-Captain in rekening gebracht.

Als Evenementencommissie hopen we op veel aanmeldingen en kijken we weer uit naar een spannende editie met hopelijk de welverdiende prijzen.

Lijkt het je leuk om mee te doen? Schrijf je dan in via dit aanmeldingsformulier.

Graag tot 16 september.

goereesesluis-h

Bediening bruggen Goereese-sluis nogmaals gewijzigd

De aangepaste bediening zoals vermeld in een nieuwsbericht van Rijkswaterstaat, waar naar verwezen werd in de nieuwsbrief van 17 juni jl., blijken inmiddels weer gewijzigd.
Huidige bloktijden voor bediening van beide bruggen (brug in de N57 en "lage" brug in de Zuiderdiepstraatweg):

Tussen 00.00 en 06.00 uur (dit was oorsponkelijk tot 07.00 uur!)
Tussen 09.00 en 10.00 uur
Tussen 13.00 en 14.00 uur
Tussen 19.00 en 20.00 uur
Tussen 22.00 en 00.00 uur

Voor de meest actuele situatie is het aan te raden voor vertrek de website vaarweginformatie.nl van RIjkswaterstaat te checken. Dit geldt overigens ook voor andere bruggen en sluizen in ons vaargebied, want door personeelsgebrek (14 vacatures! voor brug-/sluiswachters in Zeeland) worden er momenteel regelmatig bedienigstijden van bruggen en sluizen aangepast!

Het blad Zeilen geeft via deze link ook tips om actuele vaarweginformatie op te vragen.

Over WSV Haringvliet

Watersportvereniging Haringvliet is op 21 maart 1961 opgericht. De vereniging telt 450 leden met 375 ligplaatsen. Onze evenementencommissie organiseert voor leden allerlei evenementen en lezingen. Zodra er iets (nieuws) georganiseerd wordt, kunt u die informatie direct op de website vinden.

Lid worden?

Meldt u aan bij onze secretaris
Henk Bakker
secretaris@wsv-haringvliet.nl